Strategia duduie la Cotroceni. Armata practic va face cam totul pana la nivel regional si judetean, se pare, si se mai aduc niste outsideri. PNL pare ca fiind total extras din problema si se vede de la o posta ca Iohannis securizeaza totul pentru ca guvernul Orban sa nu fie cumva principalul vinovat cautat dupa ce ne vom lovi de primele probleme in aplicarea strategiei.
Responsabilul cu scurgerile controlate la presa, dr. Rafila, cap de lista la PSD, ne spune ca decanul Facultatii de comunicare de la SNSPA, Alina Bargaoanu va fi responsabil cu comunicare.
Au venit rapid si detalii, de fapt Alina Bargaoanu este consultant onorific in cadrul campaniei, conform interviului din spotmedia.ro AICI
Ar fi fost ciudat ca partea de coordonare sa fie asumata de cineva din afara Guvernului. Dar si asa, tot nu stim ce structura si cine din Guvern isi asuma partea de comunicare pe o activitate oficiala a Guvernului? Grupul de comunicare strategica ? o echipa de la Minsiterul Apararii ? o echipa de la Ministerul Sanatatii?
Din punct de vedere comunicational, Guvernul este deja depasit de ce se intampla pe teren. Din momentul in care majoritatea temelor oficiale sunt lansate in cadrul unor conferinte prezidentiale, direct de la Cotroceni, guvernul a devenit o camera de rezonata, un spatiu inert care produce niste ecouri. Mai bune sau mai rele in functie de cat de inspirat este presedintele Iohannis.
E interesant ca in fuga de raspundere pe tema vaccinarii sunt aruncati in prima linie cei din Armata, chiar daca nu e treaba lor sa faca asta la pace (pentru ca stare de urgenta tot nu avem) cu posibile implicatii de natura legala si juridica in caz de Doamne fereste…
Tot in prima linie vor fi aruncati specialisti in comunicare din zona academica, un exemplu, cel amintit mai sus. Recunosc ca asteptam de mult acest moment dupa ce vreo 25 de ani cohorte intregi de studenti au mers la cursurile de „managementul crizelor” si de strategii, tehnici si tot felul de altele pe domeniul comunicarii de prin facultati cu nume si renume.
Acum a sosit momentul ca si expertii nostrii renumiti in tara si peste hotare sa dea un examen pe bune.
Am fost si sunt unul dintre cei care spun deschis ca la nivel academic, disciplina de management al crizelor din facultatile de comunicare de fapt pregateste viitorii specialisti sa isi gestioneze mai multe esecurile decat sa ii ajute sa contribuie la eforturile unei echipe manageriale sa tina corabia pe linia de plutire.
Acuma venit momentul ca acesti corifei si faruri calauzitoare sa ne arata de la inaltimea „amvonului univesitar” ca eu cel putin m-am inselat in privinta lor.
Intre timp am facut o scurta selectie din interviul Alinei Bargaoanu acordat spotmedia.ro
Am ales de fapt cateva exemple dintr-un text plin de generalitati si din care daca scoti cuvantele Romania, romani, roman si pui Italia, Polonia etc oricum va ramane totul valabil. Interlocutorul cam atat poate sa dea, niste recomandari general valabile. Nici vorba de solutii sau strategii.
” Deci recomandarea pe care am făcut-o este ca principalii interlocutori ai demersurilor de comunicare publică în acest moment să fie reprezentanții corpului medical, în sens larg.„
„Sper să reușim ceea ce se numește „science popularisation”, adică să încercam ca informații complicate din punct de vedere științific în prima fază să fie validate de corpul de experți și apoi să fie traduse pe limba oamenilor, păstrând caracterul robust, științific, factual și corect al acestor informații.”
„Va fi un efort de organizare: camioane, condiții speciale de depozitare pentru unele vaccinuri, DSP-uri, cel care vorbește la telefon și un milion de detalii de care îmi este și mie foarte frică.„
„Dar televizarea sau transformarea acestor demersuri în anumite produse de comunicare trebuie cumpănit, trebuie păstrată o rezervă, o decență.”