Declararea stării de confuzie din Guvernul Orban

Nu stiu ce credeti despre proiectul de lege privind masurile pe timpul starii de alerta dar eu constat ca daca ne uitam la Art.1 si 3 vedem ca de fapt se legifereaza mentinerea prevederilor din decretul de declarare a starii de urgenta iar la Art. 2 se permanentizeaza prevederi din starea de urgenta pentru alte cazuri de urgente medicale.

De fapt nicaieri in legislatia romaneasca nu exista prevederea ca dupa o stare de urgenta obligatoriu urmeaza o stare de alerta care vizeaza direct obligatii si restrictii pentru cetateni. Puteti consulta OUG 21 din 15 aprilie din 2004 Art.2, „f) starea de alerta – se declara potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă şi se referă la punerea de îndată în aplicare a planurilor de acţiuni şi măsuri de prevenire, avertizare a populaţiei, limitare şi înlăturare a consecinţelor situaţiei de urgenţă;” deci nimic despre limitari si restrangeri de drepturi fundamentale ale cetatenilor.

Starea de alerta, conform legislatiei romanesti, precede unei stari de urgenta si vizeaza doar planuri institutionale.
Mai mult nu veti gasi in legislatia romaneasca prevederea ca starea de alerta se refera la obligatii sau restrangeri de drepturi pentru cetateni. starea de alerta vizeaza planul institutional, pentru cetateni nu ar trebui sa existe prevederi restrictive directe sau indirecte, in schimb institutiile ar trebui sa activeze planuri de alerta pentru situatia definita clar.

Nu trebuie confundata starea de alerta cu un sistem de alerta prin care cetatenii sunt informati privind o situatie riscanta, periculoasa. Guvernul nici nu a stat sa analizeze cum ar trebui sa fie definita perioada de tranzitie de la apogeul pandemiei in Romania pana la revenirea la o stare normala privind situatia medicala din Romania.

Expertii neamului din ”Gubernul” PNL si de la DSU/MAI atat au putut, vor sa manipuleze grosolan un concept vag al starii de alerta (care oricum nu a fost aplicat profesionist in ianuarie -februarie a.c.) pentru a prelungi pseudo-legal masurile restrictive din perioada starii de urgenta. Mai bine presedintele Iohannis si Guvernul PNL ar trebui sa analizeze implicatiile faptului ca nu a fost elaborat un plan de tranzitie post-pandemic si ca genereaza tensiuni.

Abordarea asta neprofesionista in care nu stim ce fundamenteaza decizia guvernului ? Situatia medicala? situatia sociala ? situatia economica ? a dus la ignorarea prespectivei asupra cetatenului. Dai o lege care se bazeaza pe un OUG care oricum este vaga si prost scrisa si prin care legiferezi restrangerea de drepturi fundamentale care au fost incluse initial intr-un decret prezidential de declararea a starii de urgenta.

Mascarada de consultare publica de weekend (in conditii de stare de urgenta cand de fapt nu exista consultare publica) in care guvernul arunca voit manipulativ texte de 13 pagini si ulterior niste anexe cu tabel de 9 pagini mai mult a creat confuzie.

Ar trebui declarata starea de confuzie din Guvernul Orban.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.